Anna blir Salming-ambassadör

Salming fortsätter sin satsning på handboll genom att nu skriva kontrakt med en av Sveriges bästa och tuffaste försvarsspelare. Anna Lagerquist fick sitt stora internationella genombrott vid EM i Göteborg i slutet av förra året och spelar till vardags i danska Nyköbing Falster HK.

-Jag gillar skorna och jag gillar Salmings motto ”No Nonsense”, den stämmer bra överens med min spelstil, säger Anna Lagerquist.

Att Anna Lagerquist passar in på Salmings varumärke är en viktig förklaring till varför hon har jagats av det snabbt växande sportföretaget.

-Anna visar stort hjärta och en 100%-ig inställning på plan, hon kommer att bli en perfekt ambassadör för oss, säger Gunnar Oesterreich, marknadschef på Salming.

En av orsakerna till att Anna väljer Salming är företagets engagemang i europeisk handboll.
-Salming har vuxit de senaste åren och har synts mycket vid EM och Champions League, säger Anna Lagerquist. Salmings satsning i Europa intensifieras ytterligare under de närmaste åren där målsättningen är att bli ledande inom sporten.

Anna Lagerquist gör debut för Salming på hemmaplan i Ystad den 13:e juni när landslaget spelar VM-kval mot Makedonien.

Salming Sports AB är ett sportföretag som utvecklar, designar och marknadsför produkter för löpning, handboll, innebandy och squash under varumärket Salming, som man även är ägare till.

Sverige är hemmaplan och huvudkontoret är beläget i Sisjön, Göteborg.

Försäljning i Sverige sker genom sportfackhandel såsom Intersport, Stadium, Team Sportia, XXL samt specialister som tex Runners Store, Klubbhuset och Assist.

Export sker i dagsläget till ett 60-tal länder, varav tre sker genom egna dotterbolag – Tyskland, Kanada och USA.

Egen retail sker genom Salming Concept Store i Askim Göteborg och Salming Concept Store på Kungsgatan 19 i Stockholm samt genom e-handel.

Management: Tomas Solin VD, Thomas Nord Marknads- & Designchef

Annons