Mikael Fredriksson visar upp en av ASICS storsäljare.

Den nya cuptouren namnges av Asics

Asics är klar som huvudsponsor för den nya cupsatsningen. Namnet blir därför ASICS CUPTOUR.

- Nu kommer vi att kunna visa upp oss ute på cuperna, säger Mikael Fredriksson, försäljningschef för Asics i Sverige.

Asics är i grund och botten ett sportskoföretag med fokus på running. Men de är även stora på indoor då stjärnfyllda handbollslag som Hamburg och Montpellier spelar i Asicskläder. Innebandy och handboll är det japanska företagets fokusområden i Sverige och den senaste satsningen på svensk mark blir att namnge ASICS CUPTOUR där tolv ungdomsturneringar ingår.

– Vi har samarbetat i fem år med AlltOmHandboll.nu där vi sett att vi når ut till de yngre spelarna. Indoor är en prioriterad kategori och vi känner att vi genom det här samarbetet kan fortsätta nå ut till den breda massan, säger Mikael Fredriksson som är försäljningschef för Asics i Sverige.

Hur ser ni på att få bära namnet ASICS CUPTOUR?

– Det känns jättebra och en av anledningarna till att vi är med är för att vi haft ett långt samarbete som vi tycker fungerat. Vi har haft en tät dialog och jag tycker att vi fått ut väldigt mycket av samarbetet. Leif (Lindenhall) har erbjudit oss ett intressant upplägg där vi bland annat kommer att visa upp oss på olika cuper och finnas med på sajten.

Asics har signerat ett 3-årskontrakt vilket tyder på att det är en långsiktig satsning man gör.

– Det stämmer att det är en långsiktig satsning. Vi tror på det här och vi har förtroende för Leif vad gäller konceptet. Det är ju alltid lite ovisst när man går in i något helt nytt, men vi tror att det här kommer gå jättebra och vi tycker om att det blir ett nytt grepp på marknaden, säger Mikael Fredriksson och utvecklar:

– Det här är ett bra sätt att nå ut till ungdomsspelarna i handboll. Vi tycker att AlltOmHandboll varit ett jättebra forum för det och nu hoppas vi kunna göra lite olika aktiviteter ute på cuperna.

Annons